Nödtelefoner och 4G
Stockholms bästa hissföretag. Experter på moderniseringar, service och felsökning
Hiss, hissar, serviceavtal, ombyggnation, modernisering, hydraulhiss, linhiss, nymontage, hisservice, hissfirma, hissföretag, felsökning
40427
post-template-default,single,single-post,postid-40427,single-format-gallery,cabin-core-1.2,select-child-theme-ver-1.0.1,select-theme-ver-3.5,ajax_fade,page_not_loaded,,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,wpb-js-composer js-comp-ver-7.3,vc_responsive
 

Nödtelefoner och 4G

Nödtelefoner och 4G

GSM 4G

Hissens nödtelefon använder ett mobilnät för att ringa upp och skicka information. Tidigare har hissarna använt GSM-nätet, som är ett äldre system som fungerar med 2G-teknik. Men GSM-nätet är på väg att fasas ut, eftersom det inte längre kan möta de moderna kraven på hastighet, kapacitet och säkerhet. Det innebär att hissens nödtelefon kan förlora täckning eller signal, och därmed inte kunna ansluta till nödnumret eller hissoperatören.

För att undvika detta problem måste hissens nödtelefon uppgraderas till ett nyare system som använder 4G-teknik. 4G-nätet är ett snabbare, stabilare och säkrare system som kan hantera mer data och rösttrafik. Det ger också bättre täckning och kvalitet, vilket minskar risken för avbrott eller störningar. Med en 4G-nödtelefon kan hisspassagerarna känna sig trygga och säkra, och få snabb hjälp om något skulle hända.

Därför är det viktigt att hissens nödtelefon uppgraderas till 4G istället för GSM. Det är en investering i hissens säkerhet, funktion och framtid. Kontakta Amsler Hiss för att få mer information om hur du kan uppgradera din hissens nödtelefon till 4G.

Tags: